I dag fikk jeg to utfordringer på Gardermoen lufthavn.
En dame som satt ved siden av meg på en kafé på C-terminalen, spurte om jeg kunne passe på tingene hennes mens hun besøkte WC, og jeg svarte «selvfølgelig, ingen problem». Det jeg ikke hadde fått med meg, var at flyet mitt straks skulle boarde – og det var et stykke å gå til gate.
Ja, hva gjør man da? For hun så ikke ut til å komme med det første …
Da jeg endelig kom på flyet, hadde jeg reservert 11A – god benplass med vindu. Så kom det en ung gutt som lurte på om vi kunne bytte sete, slik at han fikk sitte sammen med kjæresten sin. Han hadde sete 10E – midtsetet, uten god benplass …
Hva hadde du gjort? Og hva tror du jeg gjorde?