Du bestemmer temperaturen i rommet ..
Jeg har kjørt tusenvis av turer til og fra jobb. Noen morgener kommer jeg inn totalt fraværende. Andre morgener summer jeg på en låt og smiler før jeg har sagt et ord.
Det jeg har lært, er at forskjellen ikke bare handler om meg. Den smitter. Stemningen jeg tar med meg inn døren, blir en del av andres dag.
Men vi tenker sjelden over det. Vi tror godfølelsen er noe som kommer av seg selv, eller noe andre har ansvar for å skape. Så går vi inn i rommet på autopilot og lar dagen bestemme over oss, i stedet for omvendt.
Etter 25 år i topp og bredde vet jeg at de beste lagene ikke har flest stjerner. De har flest mennesker som løfter energien rundt seg. Det starter med en smilende stemme, et godt morn, et blikk som faktisk ser den andre. Små ting, men de setter temperaturen.
For du smitter uansett.
Spørsmålet er bare med hva.
Og det fine er at du velger det selv, hver eneste morgen.
Hvilken temperatur tar du med deg inn i rommet i dag?