Hvis det beste med arbeidshverdagen din er kjøreturen til og fra jobb, da mener jeg faktisk at noe er galt.
Jeg har stilt det spørsmålet i et av mine foredrag, og en gang fikk jeg svaret at det beste nettopp var kjøreturen til og fra jobb. Jeg stilte oppfølgingsspørsmålet: «Hva er grunnen til det?»
Svaret jeg fikk var: «Da får jeg ti minutter for meg selv, og får høre på favorittkanalen min, P8.»
Arbeid skal ikke bare være noe vi «kommer oss gjennom». Det skal gi retning, utvikling og en følelse av å være en del av noe større.
Når du møter på jobb og:
- vet hva som forventes av deg
- kjenner at du utvikler deg
- føler at du er en del av et lag
- blir tatt på fersken i å være god
… da er du på rett vei.
For i gode miljøer handler ikke arbeid bare om oppgaver. Det handler om mennesker, retning og felles mål.
Hva er det beste med din arbeidshverdag? Og hvilken kanal er egentlig P8?